توان 6500 هزار نفر برای اداره مدارس ارزیابی می شود

عظیم محبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا با بیان این که در ابتدا 11 هزار نفر متقاضی شرکت در این آزمون بودند که یک هزار نفر به دلیل دارا نبودن شرایط احراز پست مدیریت مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش کنار گذاشته شدند، افزود: آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس سی ام خردادماه به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه LTMS.medu.ir برگزار شد.
وی با یادآوری این نکته که چارچوب مصاحبه با منتخبان مرحله اول به استان ها ابلاغ شده است، ادامه داد: استان ها باید حداکثر تا پایان تیرماه نسبت به انجام مصاحبه اقدام کنند تا در نهایت سه هزار و 62 مدیر برای مدیریت مدارس در مهرماه انتخاب شوند.
مدیر کل متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با بیان این نکته که مرحله مصاحبه 400 امتیاز دارد، تصریح کرد: محور اول شایستگی های شخصیتی افراد است و یک روانشناس با منتخبان به مصاحبه می پردازد که این مرحله 100 امتیاز دارد.
محبی اضافه کرد: محور دوم شامل شایستگی های مدیریتی است که مصاحبه توسط یک صاحبنظر در حوزه مدیریتی و یک نفر از میان بازنشستگان همان منطقه آموزشی انجام می شود و هر بخش 50 امتیاز دارد.
وی بیان داشت: محور سوم نیز شامل سنجش میزان تسلط این افراد به آئین نامه های هر یک از دوره های تحصیلی است که این افراد متقاضی احراز پست مدیریت در آن دوره هستند که این کار توسط معاونان مناطق آموزش و پرورش انجام می شود تا اشراف آنان به آئین نامه های مربوط به مدارس مورد سنجش قرار گیرد و این محور 200 امتیاز دارد.
مدیر کل متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش افزود: منتخبان پس از گذراندن مرحله مصاحبه به منظور افزایش دانش و مهارت های مدیریتی خود در یک دوره آموزشی که تا قبل از مهرماه برگزار می شود، شرکت خواهند کرد تا بتوانند به عنوان مدیران جدید در مدارس فعالیت خود را آغاز کنند.
محبی با اشاره به اینکه مدارس متقاضی انتخاب مدیر شامل یک هزار و 541 مدرسه ابتدایی، 755 مدرسه متوسطه اول و 735 مدرسه متوسطه دوم هستند، اظهار داشت: این آزمون امسال ویژه مناطق آموزش و پرورش در مرکز استان ها و در تمامی نقاط آموزشی شهر تهران برگزار شد و سال آینده در تمامی مناطق گسترش می یابد.
وی اضافه کرد: با عمومیت یافتن روش انتصاب و انتخاب مدیران به صورت الکترونیکی، تمامی مدیران مدارس از طریق آزمون تعیین می شوند و صرفا در برخی مناطق که داوطلبی برای مدیریت نداشته باشد، با بهره گیری از روش قبلی، فردی توسط منطقه آموزش و پرورش انتخاب خواهد شد.
محبی مدرسه را کانون تعلیم و تربیت دانست و یادآور شد: برای اینکه مدرسه بتواند وظایف خود را به‌ خوبی انجام دهد، نیازمند مدیران شایسته ای هستیم که صلاحیت عمومی، تخصصی و حرفه‌ای داشته باشند.
علمی**1883**2017

انتهای پیام /*


علمي آموزشي


آموزش و پرورش


انتخاب مديران


مدارس

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *